niedziela, 7 stycznia 2018

Janus - wczoraj i dziś


SIÓDMY STYCZEŃ - Dzień Porcelanek 


retrourok zamieszkał w Porcelanowych Snach :) 


urocza nieletnia poza mnóstwem wdzięku 
przytargała ze sobą tajemniczą pieczęć 


stylizowana na lakowaną i starodawną 
zawiera oblicze Janusa - co zapoczątkowało 
poszukiwania śladów owego jegomościa...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

(wszystkie PONIŻSZE fotografie 
zaczerpnęłam z internetu!) 





https://pl.wikipedia.org/wiki/Religia_S%C5%82owian 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Janus_(mitologia)

http://www.bogowiepolscy.net/gfx/file/Jassa-Jasz-bog-Polan.pdf 

http://www.poselska.nazwa.pl/wieczorna2/historia-nowozytna/zaginione-wierzenia-z-czasow-poganskich-co-pozostalo-w-zrodlach 


http://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Religia_S%C5%82owian 

https://ligaswiatanews.wordpress.com/2017/12/20/s-t-n-czyli-jak-skazac-czlowieka-na-zycie-w-watpliwosciach/ 




...różne odpowiedzi na te same pytania?



Janus, dwugłowy żółw grecki z genewskiego 
Muzeum Historii Naturalnej ur. 03.09.1997r. 



postać z komiksów Marvela 



Zundapp Janus 1958 



Janusz - bóg teleportacji! 

wiedzieć nie w Twojej to mocy 
czy w dzień czy w nocy 
Janusz * i Ciebie zaskoczy!  



 
  
 


...nie, to nie INWAZJA JEDI - 
to Yamaha Janus!!! 


pręży się niczym międzygalaktyczny rumak! 




...przybrać dla Ciebie barwy różne może On...







janusowe oblicze to podwójne oblicze 
w lustrzanych "J" tkwi siła iluzji 
każąc nam widzieć "M" jak motor : 





ale największe wrażenie wywarły na mnie 
ujrzane kiedyś przelotem niesamowite 
rzeźby Adrian Arleo 

wbiły się w pamięć - nie chcą zeń uciec...




i choć to Janus zapoczątkował naszą "znajomość" 
 fascynacja pozostała na dłużej niż szukanie 
materiału do posta i ma się świetnie :) 

zapraszam na więcej prac  

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

*   "Janusz - to niezależny, ambitny, inteligentny 
mężczyzna, który pragnie zawojować świat. 
I może tego dokonać! Jest dostatecznie 
wytrwały oraz uparty. Potrafi przewodzić 
innym i przekonywać do swoich koncepcji - 
bardzo dobrze odczytuje motywacje ludzi wokół. 
Nie znosi            szufladkowania, utartych          schematów 
i prostych rozwiązań. Bywa powściągliwy, 
enigmatyczny oraz nieco zamknięty w sobie, 
ale bardzo życzliwy. Nie przejmuje się opinią 
większości i nie traci na pewności siebie. 
Miewa tylko nadmierne wymagania wobec 
innych oraz skłonności do dominacji, 
ale pozostaje szlachetny i przyjazny. 
Ostatecznie to człowiek, z którym ciężko się 
nudzić, Kocha                    swój dom i rodzinę. 
Nieodwołalny monogamista, 
choć wybredny"     


23 komentarze:

  1. A skąd wziął się na lalce? Czy zamierzasz odkryć tajemnicę?
    I jest jeszcze książka, D. James "Dwa oblicza Janusa". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. firmowo dołączony z kartonikiem
      rozwiewającym wątpliwości co
      do Autorstwa Projektantki jako
      i nazwy owej serii...

      Usuń
    2. Z tego, co wiem, wszystkie lalki "Janus doll" mają dołączoną czerwoną "pieczęć". Swego czasu miałam My Fair Lady, a do dnia dzisiejszego mam cesarzową Sisi. Mimo, że charakter mojej kolekcji bardzo się zmienił z tą niewielką laleczką jakoś nie mogę się rozstać :)

      Usuń
    3. ooo - dziękuję za tę informację!!!
      jeśli byś chciała dla Sisi damę
      dworu rodem z Janus Doll - daj
      znać, chętnie uszczęśliwię te dwie
      osamotnione wszak porcelanki :)))

      Usuń
  2. Красивая кукла! Интересная информация!
    Piękna lalka! Interesujące informacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. приятно читать!
      Приветствую!

      miło mi to czytać!
      ślę pozdrowienia!

      Usuń
  3. Mnie się chyba dwugłowy żółw najbardziej podoba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam żółwia i zawsze coś doń
      gadam - aleć On jednogłowy,
      choć dwugłowemu nie samotnie...

      Usuń
  4. Świetny wpis, bo oprócz święta Porcelanowych Lalek dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy o Janusie :)
    Przepraszam Inka ... ale wbrew lalkowym skłonnościom najbardziej zachwyciło mnie ... Janusowe auto z 58'!!! %D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie zachwyciły rowery Janus
      reklamowane w dawnych polskich
      periodykach - ale nie mogłam
      znaleźć fot do postu...

      sama mam widokówki z Muzeum
      Techniki i Motoryzacji z
      fotami różnych modeli -
      najczęściej motocykli :DDD

      Usuń
  5. Bardzo intrygujące! I ciekawe informacje o Janus. Yamaha jest niesamowite :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Najfajniejszy jest... żółw :)
    A no i porcelanka wyjątkowo ładna (choć za nimi nie przepadam, bo mam dziwne wrażenie, że to lalki żywcem wyjęte z horrorów). :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, gadzina wie, jak skraść show!
      (moja Córka nie jest zachwycona
      TĄ porcelanką, ale cóż począć...)

      Usuń
  7. Żółw zapada w pamięć, porcelanka śliczna, ale to motocykl mnie ujął najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  8. a mnie tam ujęła właśnie najbardziej porcelanka ^_^ z całym szacunkiem do dwugłowego wszystkiego :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako że jestem zodiakalnym Bliźniakiem dwoistość zawsze mnie fascynowała :):)
    Zdecydowanie największe wrażenie zrobił na mnie żółw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaskakująco odnajduję równowagę
      w Tobie, Kasiu, dwoistości natur,
      pragnień i dążeń - co bywa ciekawe
      ale i wartościowe w aspekcie Twoich
      zainteresowań okołolalkowych teeeż!

      Usuń